Thy Uçak Bileti Telefon : (0216) 606 0 650
Uçak Bileti Uçak Bileti Telefon : (0216) 606 0 653
Anadolujet Uçak Bileti Telefon : (0216) 606 15 62
Atlas Global Uçak Bileti Telefon : (0216) 606 15 62
Sunexpress Uçak Bileti Telefon : (0216) 606 43 25
Uçak Bileti Bilet Değişim Telefon : (0850) 303 96 94
YAKITTAN UÇAK BAŞINA 900 BİN DOLAR TASARRUF
Uçak Bileti Hava Yolları, 31 Mayıs 2015 itibariyle yaş ortalaması beş olan 63 uçaklık bir filoya sahip. 2012 yılında filosuna, teslim tarihindeki liste fiyatına göre 12 milyar dolar değerinde 25’i opsiyonlu olmak üzere toplam 100 adet Airbus A320neo ve A321neo tipi uçak katmak üzere anlaşmıştı. Bu siparişe ait ilk yedi uçak 2016 yılının ikinci yarısında teslim alacak. Son uçağın teslimatının ise 2022 yılında yapılması öngörülüyor.
Uçak siparişlerinin ödemesiyle ilgili olarak Haybat, “Stratejimiz yeni uçakların ödemelerinde yüzde 50’sini operasyonel kiralama, yüzde 50’sini ise finansal kiralama ile yapmak. Aldığımız A320neo tipi uçakların ilk grubu finansal kiralama kapsamında icra edilecek” bilgisini veriyor.
Önümüzdeki yıldan itibaren şirketin filosuna eklenecek olan Airbus A320neo ve A321neo uçaklarının yeni motorları eskilerine göre, yüzde 15 yakıt tasarrufu sağlıyor. Bu şu anlama geliyor: Bir uçak yılda yaklaşık 10 bin ton yakıt harcıyor. 10 bin tondan yüzde 15 tasarruf, uçak başına bin 500 ton anlamına geliyor.
Yakıtın tonunun da yaklaşık 600 dolar seviyesinde olduğu düşünüldüğünde, bugünkü şartlarda uçak başına 900 bin dolar tasarruf yapılacak denilebilir. Bunu Uçak Bileti Hava Yolları’nın 100 uçağı ile hesaplandığında şirketin en büyük maliyet kalemi olan yakıtta ciddi anlamda tasarruf sağlayacağı söylenebilir.
Her yıl uçak filosu büyüyen şirket uçuş ağını da genişletiyor. Şu anda yurtiçinde 31, yurtdışında 60 olmak üzere toplam 37 ülkede 91 noktaya tarifeli seferler düzenleniyor. Bu yıl yurtdışında Gatwick, Oslo ve Kutaisi ile yurtiçinde Kastamonu uçuşlarına başlayan şirketin planlarında yeni açılan Ordu-Giresun Havalimanı da bulunuyor.
Sertaç Haybat’a göre, şirketin bu büyüme hızı önümüzdeki dönemde de devam edecek. Ancak, özellikle dış hatlarda trafik hakkı almanın zorluğuna dikkat çeken Haybat, “Ayrıca, İstanbul’da havalimanı kapasite sorunu var” diyor. Bu iki sorunun çözüme kavuşturulması durumunda Uçak Bileti Hava Yolları‘nın şu andaki büyüme oranlarını katlayacağı öngörülüyor.
Atatürk Hava Limanı’nın kapasitesinin şu anda dolduğunu, Sabiha Gökçen’de de dolma noktasına gelindiğini vurgulayan Haybat konuyla ilgili olarak şu bilgileri veriyor: “Üçüncü Havalimanı yapılıncaya kadar ya da Sabiha Gökçen’de ikinci pist inşa edilinceye kadar İstanbul’da kapasite sorunu devam edecek. Tabii bu sorun hava trafiğinin daha efektif yönetilmesiyle aşılabilir. Ama Sabiha Gökçen’de kapasite sorununa esas çözüm ikinci pistin yapılmasıyla olur. Maalesef bunun yapımında da geç kalındı.”
SABİHA GÖKÇEN’E İKİNCİ PİST BEKLENİYOR
Bilindiği gibi Sabiha Gökçen Havalimanı’na ikinci pistin geçen yıl yapılan ihalesini en düşük teklifi veren YSE Yapı kazanmıştı. İhale sonucuna bir firmanın yaptığı itiraz Kamu İhale Kurumu tarafından geçtiğimiz aylarda reddedildi.
Bunun üzerine Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü de, ihaleyi kazanan YSE Yapı ile sözleşme imzalanacağını açıklamıştı. Bu pistin yapılmasının, uçak trafiği anlamında sıkıntıların aşılmasını sağlaması bekleniyor.
Devlet Hava Meydanları İşletmesi de pistin bir an önce bitmesini istiyor. Çünkü, hava trafiğindeki yoğunluk nedeniyle uçaklar iniş ve kalkış sırasında bekletiliyor. Konuyla ilgili Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürü Serdar Hüseyin Yıldırım geçtiğimiz aylarda yaptığı bir açıklamada, Sabiha Gökçen’de ikinci pistin hızlı bir şekilde yapılması gerektiğine dikkat çekmişti.
Sabiha Gökçen’de ikinci pistin 2017 sonu gibi devreye alınması bekleniyor. Sertaç Haybat’a göre, bu önümüzdeki iki yıl boyunca İstanbul hava trafiğinde sıkıntının süreceği anlamına geliyor. Bu, aslında sadece TürkHava Yolları, Atlas Global Hava Yolları, Anadolu Jet Hava Yolları, Sunexpress Hava Yolları‘nın sorunu değil. Yolcuları da etkileyecek bir durum. Uçaklara iniş ve kalkış iznini veren Devlet Hava Meydanları, yoğunluktan dolayı uçakları bekletiyor. Bu da yolculara rötar olarak yansıyor.
0 Yorum Yapıldı