Uçak Bileti Yurtdışı Bilet Sorgulama Telefon (0216) 456 97 11
THY Yurtdışı Bilet Sorgulama Telefon (0216) 456 03 83
Anadolu Jet Yurtdışı Bilet Sorgulama Telefon (0216) 456 9 711
Atlas Jet Yurtdışı Bilet Sorgulama Telefon (0216) 456 0 383
Sosyal medya çeşitli sektörlerde bir çok amaçla kullanılıyor :
- 1. Marka imajı oluşturmak ve var olan imajı güçlendirmek.
- 2. Müşteri ilişkilerini sağlamlaştırmak ve yönetmek.
- 3. Mevcut ve potansiyel müşterilere yönelik sosyal medya pazarlaması yapmak.
Bu sektörlerden biri de turizm sektörü. Ve turizm sektörünün sosyal adana ucuz uçak bileti medya açısından farklı bir önemi var. Evet bildiniz; ayak-deniz-kumsal üçlüsünün hunharca kullanıldığı fotoğraflar, “hayat bana güzel” alt metinli paylaşımlar.
Peki, halihazırda gittikleri plajı, kaldıkları oteli, eğlendikleri gece kulübünü, yediklerini, içtiklerini sosyal medyanın tüm platformlarına çılgınca saçan bir kullanıcı kitlesi varken, sektör temsilcilerinin daha fazlasını atlasjet uçak bileti sorgulama yapmasına gerek var mı? Geçtiğimi günlerde İspanya’da hizmete giren ve “dünyanın ilk Twitter oteli” olarak ilan edilen Sol Wave House bize gösterdi ki; evet varmış.
Otelde klasik hafta sonu partileri, “Twitter partisi” olarak sunexpress alo uçak bileti sorgulama düzenleniyor, otelin içinde “hashtag” şeklindeki yönlendirme tabelalarıyla geziyor hatta oda servisinden yiyecek ve içecek siparişinizi mention yoluyla istiyorsunuz. Diğer odalarda kalanlarla hashtag’ler üzerinden tweetleşmeniz de mümkün. Peki ülkemizde turizm sektörünün sosyal medyadaki hal vaziyeti ne?
Öncelikle; aracı tur şirketlerinin internet siteleri, bir kaç örnek dışında alo uçak bileti hattı çok kötü hazırlanmış, tasarlanmış siteler. Sağlıklı bir biçimde kullanabilmek mümkün değil.
Üstelik binlerce liralık tur satışı yapan bu şirketler, içerik olarak otellerin kendi sitelerinde sundukları fotoğraflara muhtaç oldukları için çoğu zaman yanıltıcı olabiliyor. Bir otelin internette gördüğünüz resmi ile gerçeğinin asla aynı olmadığını biliyor olmanız lazım. Tam da konu açılmışken, eğer bilmiyorsanız oyster.com bu konuda maltepe atlasjet uçak bileti sorgulama enteresan bir kaynak. Kullanıcıların bir nevi dedektiflik yaptığı sitede, dünya otellerinin internet sitelerinde kullanılan profesyonel çekilmiş, mankenlerin rol aldığı fotoğraflarıyla, müşteriler tarafından çekilmiş gerçekteki hallerini karşılaştırabiliyorsunuz.
Çözüm, tur şirketlerinin kendi içeriklerini hazırlamaları şeklinde olabilir. Öte yandan seyahat şirketlerinin sosyal medya etkinlikleri de çok zayıf. Bir çok otobüs firması henüz bir sosyal medya desteğine sahip değil. Havayolu şirketlerinde durum çok daha iyi. Otel ve tatil köylerinde ise “resepsiyondaki kız ara sıra girip fotoğraf yükler” sistemi hakim. Oysa sosyal medya, paylaşımı teşvik eden yapısıyla turizm sektörü için biçilmez kaftan.
Yaratıcı videolarla ve viral kliplerle Youtube kanalı üzerinden on binlerce kişiye ulaşmak mümkün. (Bu konuda ETS Tur’un oyuncu İlyas Özçakır’ın başrolde oynadığı “Keşke Sorsaydın İlyas” türk hava yolları kadıköy şubesi telefon numarası serisi gerçekten takdire değer.) Aynı şekilde başarılı görsellerle Instagram ve Pinterest, kısa videolarla Vine, tüm hepsinin ortak paylaşımı için Twitter ve Facebook gibi hazineler sektörün elinde. Yeter ki kullanmayı bilsinler.
1 Yorum Yapıldı