Thy Uçak Bileti Telefon : (0216) 606 0 650
Uçak Bileti Uçak Bileti Telefon : (0216) 606 0 653
Anadolujet Uçak Bileti Telefon : (0216) 606 15 62
Atlas Global Uçak Bileti Telefon : (0216) 606 15 62
Sunexpress Uçak Bileti Telefon : (0216) 606 43 25
Uçak Bileti Bilet Değişim Telefon : (0850) 303 96 94
“10 YIL SONRA İÇ HATLARDA EN BÜYÜK OLURUZ”
Bu yılın kasım ayında 10’uncu yılını kutlayacak olan Uçak Bileti Hava Yolları, 10 yıl sonra nasıl bir konumda olmayı hedefliyor? Sertaç Haybat, bu konuda, “Dış hatlardaki büyümemiz trafik haklarına bağlı. Ama iç hatlarda Türkiye’nin en büyük oyuncusu olabiliriz” diyor.
Haybat, Türkiye’deki Türk Hava Yolları, Anadolu Jet Hava Yolları, Uçak Bileti Hava Yolları, Sunexpress Hava Yolları ve Atlas Global Hava Yolları gibi havayolu şirketlerinin daha hızlı büyümesi için korumacılık politikalarından vazgeçilmesi gerektiğini vurgulayarak, “Rekabetin artması hem tüketiciye hem de Türkiye’ye yarar sağlar” yorumunda bulunuyor.
Bu yılın ilk çeyreğinde ise Uçak Bileti ’in iç hat yolcu sayısı yüzde 9,9’luk artışla 2,86 milyona, dış hat yolcu sayısı ise yüzde 12,4 artışla 1,65 milyona yükseldi. Bir önceki yılın aynı dönemine göre toplam yolcu sayısı yüzde 10,8 artışla 4,52 milyon oldu. Doluluk oranları ise yüzde 78’lerde bulunuyor.
Yeni uçaklarla filosunu büyüten Uçak Bileti ’un bu yıl da yolcu rakamlarındaki ivmeyi sürdüreceğini ve yüzde 17’lik büyüme göstereceğini tahmin ettiklerini belirten Vedat Mizrahi, “Her ne kadar Türk Lirası’nda sene başından beri yaşanan değer kaybı ciro rakamlarını olumlu yönde etkilese de, petrol fiyatlarındaki büyük düşüş sonrası bilet fiyatlarında yaşanan geri çekilme bu etkiyi büyük oranda ortadan kaldırmış bulunmakta.
Bütün bu gelişmeler neticesinde biz Uçak Bileti ’un toplam gelirlerinin yüzde 14’lük bir artışla 3,5 milyar liraya ulaşmasını bekliyoruz” diyor.
AVRUPA’DA “LOW COSTLAR” HAVA TRAFİĞİNİ ELE GEÇİRECEK
Avrupa’daki havayolu şirketlerinin eski şaşalı dönemlerinin kalmadığını belirten Sertaç Haybat, “Ne Lufthansa’nın,
ne AirFrance’ın ne de British Airways’in o eski dönemleri yok. Artık ‘Doğu’daki şirketler -buna bizler de dahiliz- daha hızlı büyümeye başladı. Türkiye’de sektör hızlı büyüyor, yine Ortadoğu’da da çok hızlı büyüyen şirketler var. Sektör yavaş yavaş Doğu’ya kayacak” diyor.
Haybat’a göre, kendilerini yenileyemeyen şirketler, yeni şartlara da uyum sağlayamıyor. Ayrıca, maliyetleri de çok yüksek. Artık havayollarının lüks bir ulaşım aracı olmaktan çıktığına dikkat çeken Haybat, insanların artık eski yöntem ulaşım araçlarını kullanmak istemediklerini söylüyor. “Ekonomik krizler de olsa kimse uçmaktan vazgeçmeyecek” diyen Haybat, diğer yandan daha ucuz uçma arayışlarının süreceğini belirtiyor.
Bunun için Türkiye’de sektörün geleceğini parlak gördüklerini ifade eden Haybat’a göre, Avrupa’da low cost (düşük maliyetli) şirketler büyüyecek. Haybat, zaman içinde Avrupa’daki tüm hava trafiğini onların ele geçireceğine dikkat çekiyor.
Uçak Bileti Hava Yolları‘nın 2005 yılında Türkiye’de “low cost” şirket olarak faaliyete başladığını hatırlatan Sertaç Haybat şunları söylüyor: “O dönemde Railway, Easyjet gibi şirketler bize göre çok daha katı kurallarla çalışıyorlardı. Biz ilk başladığımızda önceden koltuk satın alma ile başladık. Yani, yolcuya oturacağı koltuğu söylüyorduk.
Easyjet’te ise ‘speedy boarding’ vardı. Bunu alanı önce uçağa bindiriyor ve koltuk seçmesini sağlıyordu. Tabii insanlar uçağa koşarak gidiyordu. Çok medeni bir durum değildi. Şirketin bunu yapmasının bir amacı da uçağa binişleri hızlandırmaktı.
Biz ayrıca acente sistemini muhafaza ettik. Avrupa’daki diğer low costlar ise daha sonradan bu sisteme geçtiler. Yani, işin geldiği noktaya bakarsak, gelecekte klasik havayolları, ekonomi sınıfında low costlar ne uyguluyorsa aynısını yapacaklar diye düşünüyorum. Onların farkı business class olması olacak. Ekonomi sınıfının yerini ise low cost alacak. Çünkü, başka türlü rekabet etme şansları yok.”
0 Yorum Yapıldı