Sun Express Ataşehir Telefon Numarası (0216) 456 97 11
Atatürk Hava meydanı’ndan sonra Anadolu yakasından uçuşlara başlayan Türk Hava Yolları (THY) İstanbul Sabiha Gökçen Hava meydanı’na hem imaj hem de yolcu sayısı mananında yeni bir hava verdi. THY ile 5 ayda 1 milyon yeni yolcu alan Sabiha Gökçen, sene nihayetinde 19 milyon yolcuya yaklaşacak. CEO Gökhan Buğdaycı, “THY’nin gelişi yeni havayollarını da Sabiha Gökçen’e çekecek. Frekans arttıracak bir takım havayolları şirketleriyle de anlaşmak üzereyiz” diye konuştu.
Büyük tartışmalara karşın Anadolujet uçak bileti yakasında 2001’de açılan ve 48 bin yolcuyla uçuşa başlayan Sabiha Gökçen Hava meydanı, 2013’ü iç ve dış hatlarda vasati yüzde 24 büyüyerek kapatacak. İkinci pistin ihalesini sene sonuna kadar gerçekleştirecek olan Sabiha Gökçen Hava meydanı aynı anda iniş ve kalkışa olanak sağlayan bu pistle 90 milyon yolcu kapasitesine ulaşabilecek.
Savunma Sanayii Müsteşarlığı’na ait Sabiha Gökçen Havaalanı Uçak Bileti işletmeciliğini 2007’den beri yapan Limak-GMR-Malezya ortaklığına ait ISG şirketinin CEO’su Gökhan Buğdaycı ile bir araya geldik. Havaalanında 2013 senenindeki gelişmeleri ve hedeflerini konuştuk.
Sabiha Gökçen Hava meydanı’na en fazla itiraz ilk senelerde THY alo bilet hattı’den gelmişti.THY buradan uçuşlara ne vakit karar verdi?
THY Atatürk Hava alanı uçak bileti transit yolcuyu devam ettirmenin 52 milyon yolcuya hizmet vermenin uçak sayısı artmadan olası olmadığı ortaya çıkınca, Sabiha Gökçen’e gelme kararı aldılar. 2-2.5 yıl “geliyorlar gelecekler” derken oldukça sancı çektik. Buraya gelişleri takriben 9-10 aylık bir hazırlığın neticesi. Bize 1 milyonun üzerinde yolcu kazandırdılar. Ayrı olarak THY’nin marka olarak kazancı bambaşka bir şey. Türkiye ’nin en iyi markalarından biri. Görüntünüzü değiştiriyor.
THY’nin gelişi ne değiştirdi?
Yolcu profilini değiştirdi. THY olmadığı için burayı seçenek etmeyen yolcularımızı buraya getirdi. THY ile olmazsa uçmam diyenler, Miles&Smiles kullananlar geldi. Profili yüksek kişiler THY’yi seçenek ediyor. 14 nokta oldu şu anda. Aralıkta Aşkabat’ı açacaklar. Haftada 3 gün ile başlayacak. Onlar da iyi dönüş alıyor yolcudan. Rötarsız bir havalimanıyız. Uçacağı yer iki havaalanında da varsa yakın olanı seçenek ediyor.
Sabiha Gökçen geçen sene ne kadar büyüdü?
2012 Ekim ile 2013 Ekim karşılaştırmamıza göre dış hatlarda takriben yüzde 40 büyümemiz var. İç hat-dış hat vasatimiz ise yüzde 24 civarında. Dış hat daha fazla büyüyor. Eski dönemlerde iç hat daha çok büyürdü, şimdi trend değişti. İç hatlarda belli bir doygunluğa ulaşıldı.
Atatürk Hava meydanı’ndan buraya gelmek isteyen başka havayolu şirketi var mı?
Önümüzdeki 5 yıl başka bir deyişle 3’üncü hava meydanı açılıncaya kadar Atatürk Hava meydanı’nda bir büyüme olmayacağı artık biliniyor. Bu nedenle gelecek büyük uçaklar buraya inecek. Atatürk’e gelecek yeni bir havayolu şirketi yok. Biz frekans arttırmak isteyen havayolu şirketleri ile görüşüyoruz. Ulusal bayrak taşıyıcılarından da gelmek isteyen var. Zira THY’nin gelişi ile orada yer kalmadığı açıkça ortaya çıktı. Önceden THY büyüyor, bize yer vermiyor tenkitleri vardı. Şimdi tasarılamalarını Sabiha Gökçen üzerinden yapıyorlar.
İkinci pist ihalesi ne zaman yapılıyor?
İkinci pistin ihalesi en geç yıl sonuna kadar yapılacak. Etraf raporları bitti, projelerin tasarımları hazır. Şubat ayı gibi de inşaatı başlar. İkinci pist biraz gecikti. Bu pist İstanbul için ehemmiyetli. Havacılık kapasitesinin artmasına yardımcı olacak tek altyapı burada. Atatürk’te artık her dakika bir uçak inip kalkacak. Kapasite kalmadı.
Sabiha Gökçen Uçak Bileti Telefon ne kadar büyüyebilir, hedef nedir?
Burası master tasarılı bir hava meydanı. 70 küsur milyonlara kadar gidecek bir hava tarafı ve terminal kapasitesi çizildi. İhtiyaç duyulan yolcu sayılarına ulaşıldığında yapılacak işlemler o master tasarıda belirli. Şimdi ikinci pist yapılıyor, yolcu sayısı 90 milyona kadar gelebilecek. Aynı anda hem iniş hem kalkış gerçekleştirme olanağımız var. A380 kabul edebilecek altyapımız olacak. İkinci pistin iki yıl içinde bitmesini bekliyoruz. A380’i olan Singapur, Katar, Emirates Havayolları ile görüşüyoruz.
Üçüncü havalimanı ihtiyaç duyulan miydi? İki havalimanına yatırım yapılsa olmaz mıydı?
Etrafsal tesiri, harcanacak paradan çok daha büyük olduğu için Atatürk’e yatırımdan vazgeçildi. Ayrı olarak o yatırım yapılsa da Atatürk Havalimanı sunexpress’nı 100 milyon yolcuya getiremezsiniz. Böyle bir talihiniz yok. Gözden kaçan şey bu. İstanbul’un gideceği yol çok fazla. Önümüzdeki 10 yılda 150-160 milyona gidebilir. Bunun 40-50 milyonu Sabiha Gökçen’den geçse en az 100-150 milyonu üçüncü havalimanından geçecek. Bence üçüncü havalimanı gecikmiş bir proje. Önceden bitseydi büyümemiz daha fazla olurdu. Bizim bölgedeki tek rakibimiz Dubai, Heathrow ve Frankfurt.
Sabiha Gökçen’e karşıdan ulaşmak çok zor. Yeni havalimanı da öyle olmayacak mı?
Dünyada havalimanlarının hepsi öyle. Uzaklığı 55 kilometre. Burası da 45-46 km. Atatürk kapanacak olursa burası şehir havalimanı olacak zati. Zira Avrasya tüneli bitecek, Marmaray bitti, buraya irtibatı o süreçte bitecek. Metrolar, üçüncü köprü bitecek. Sabiha Gökçen hem etraf şehirler hem İstanbul için en kolay ulaşılabilen havalimanı haline gelecek. Şu anda yüzde 30 müşterimiz Avrupa yakasından zati.
Sabiha Gökçen ismi de çok tartışılıyor. İsminden dolayı buradan uçmayan dahi var. Değişmesi mevzubahis mu?
Şu anda böyle bir çalışmamız yok.
Sabiha Gökçen’in yolcular için yeni hazırlıkları var mı?
Bizim en ehemmiyetli özelliğimiz rötarsız hava meydanı olmamız. Hizmet kalitemizin artması için yeni çalışmalar var. THY ile müzakerelerimiz devam ediyor. Ayrı CIP yaratmayı tasarılıyoruz. Onlar da önümüzdeki sezona hazır bir halde girmek istiyorlar.
-
maltepe uçak bileti
-
ataşehir uçak bileti satış noktaları
-
ümraniye uçak bileti
1 Yorum Yapıldı